Tohle bude trochu netradiční díl seriálu, protože program pro tento díl jsem nevytvořil já, ale šikovný Turek jménem Bülent Ünalmış (mimochodem Turci jsou kolem STM32F4 celkem dost aktivní). Díl je o tom, jak zobrazovat na VGA monitoru pomocí F4 Discovery kitu.



Popis

Musím říct, že sice uznávám že je Bülent šikovný, ale na druhou stranu se mi jeho řešení vůbec nelíbí. Vypadá jak kdyby ho psal někdo, kdo má zkušenosti s AVR nebo PIC a nikoliv s ARM. Video generuje pomocí assemblerovského kusu kódu, který si nalinkuje do programu. Žádné DMA, žádné šikovné využití SPI, no vrtím nad tím hlavou, ale protože jsem sám zatím nenapsal lepší variantu, tak bych měl mlčet.


Provedení



Pokud vidím dobře, tak ani nepoužil odporové děliče a pouští do RGB vodičů rovnou 3.3V (a přece to funguje). Pro ty, co to chtějí mít správně, tak doporučuji se podívat na popis VGA signálu, který naleznete zde. Tam je správně uvedeno, že RGB signály by měly mít do 0.7V pro maximální jas.


Video ukázka




Odkazy

Zdrojový text vychází z obsahu fóra zde.
Zdrojový kód programu uvedené videoukázky (pro Keil) je k dispozici zde.

Začínáme s STM32F4 kitem 1. odkaz (vývojové prostředí, atd.)
Začínáme s STM32F4 kitem 2. odkaz (USB Úvod)
Začínáme s STM32F4 kitem 3. odkaz (USB Enumerace)
Začínáme s STM32F4 kitem 4. odkaz (USB Virtual COM port)
Začínáme s STM32F4 kitem 5. odkaz (označení portů, alternativní funkce)